Semuanya Berubah Selepas Bekas Isteri Suami Minta Belikan Kereta Untuk Kegunaan Anak

Gambar Sekadar Hiasan

Hide fb aku min. nak tanya pendapat. Baru ni ex wife hubby dapat tau hubby kawin dengan aku. Aku ni janda anak 1, suami anak 45, anak dengan ex dia. ex dia pun dah lama kawin. ex dia stalk fb aku, dapat tahu aku ni bukan kerja biashe biashe dan keje gomen. Dia tanya macam mana aku boleh terima hubby aku yang tak ada apa, kerja biasa je. lepas tu dia cerita buruk bab hubby aku. tapi aku amik positif la untuk panduan.
Suami aku mungkin ada silap dulu tapi lepas 8 tahun mesti dah berubah kan. tapi tak ade langsung kbaikan yang dicerita.

Aku dah dekat stahun kawin dengan hubby. aku tau hubby aku bukan orang senang tapi kami ok je cuma kami ni LDR. Lepas 2,3 bulan ex dia bagi tau aku nak minta kereta kat suami sebab anak dia baru habis belajar nak guna ulang alik prktikal. anak dah umur 20 aku ni langsunng tak halang apa. Hubby akan bayar sepanjang praktikal tu sebab nak bagi kereta lama anak tak nak. Aku pun tolong mana boleh. anak demand nak itu ini. akhrnya aku gaduh dengan suami bila aku tegur jangan ambil kereta mahal suami aku mana mampu.

Nafkah aku pun jarang dia bagi. Aku jnis faham tapi tak brmakna aku setuju ambil H. guna nama aku pula tu anak tu bkn kerja tetap lagi. Awal hubby faham nak ambl kereta murah last pilih H maka gaduh la kami bila dia kata aku busuk hati. aku tau la suami aku mana mampu nak bagi deposit tinggi, bayar pun nak guna i lestari kwsp dia. Aku yang penat urus itu ini gamak dia kata aku gitu. aku jadi sedih teramat sangat. terus aku rasa tawar hati dengan hubby. Sampai hari ni dah seminggu. Tapi aku tetap tolong amikkan kereta lain murah sikit walau mula anak tu tak nak tapi akhrnya dia setuju.

Again guna nama aku. tengah urus tetiber anak dia kata lepas sebulan nak tukar nama dia, ayah dan mak kandung dia pun kata senang guna nama sendiri. memang sebelum ni bekas isteri suami dia ada bagi tau kata lepas kakak guna abis prktakl nak bagi ke adik pula tapi aku tak setuju sebab nama aku. aku kata kalau macam tu guna la nama anak atau mak kandung dia dr sekarang tak perlu aku cmpur apa. semua ni guna anak je orang tengah sebab aku mema g tak contact lagi hubby aku sejak gaduh tu.

Masalahny sskarang Hubby pun block whatspp aku, kalau cari pun aku tak tahu kalau aku boleh maafkan dia atau tak. bab kereta tu aku ingat lagi hubby cakap kalau guna nama aku lepas 6 bulan ambil balik. masa tu anak dah mula kerja beli la kereta sendiri yang dia nak. kira aku ni bantu sekejap je. tapi sekarang dah lain pula. now aku rasa aku teruskn beli tapi kereta tu aku yang ambil. kalau anak dia nak aku sekadar bagi pnjm. 6 bulan hubby aku bayar sebab anak yang guna kan. lepas tu aku akan ambil dan bayar.

Kenapa suami aku tak faham ye. buat apa nak beli kereta tapi bagi fmly ex yang guna. sebelum cerai, hubby aku dah pun bagi kereta kat ex dia tapi ex dia jual. ex dia laki bini dah ada kereta lain sekarang. Yang hubby aku ni masih dengan kereta lama dia. daripada aku nak bagi anak dia guna baik aku bagi mak mntua dan hubby kereta tu. Aku terus terfikir hari tu ex dia burukkan sangat hubby aku. siap cakap hubby aku ni saja je buat baik dengan anak sulong tu sebab anak tu dah abis belajar nak kerja, nak tumpang senang anak. sekarang aku nampak sebaliknya.

Aku ni boleh terima anak2 hubby tapi aku sedih bila hubby aku ni kata aku busuk hati. padahal anak dia selalu minta duit tak pernah aku kata apa. Kadang aku rasa dh giv up dengan perkahwnan ni. aku sayang suami aku tapi gangguan2 macam ni selalu buat kami gaduh. aku nak suami aku adil la antara anak dan isteri. Patut tau beza baik buruk bukan semua dengar cakap anak. kalau aku tegur dia marah. aku diamkan je bab ‘keadilan’ tu. bila jadi macam ni aku rasa hati aku dah kosong walau aku sayang suami sampai trfikir untuk cerai. Sebab kecewa suami tak tau tgjwb untuk isteri tapi berabis untuk anak.

Faham anak tak dapat cari ganti. isteri boleh cari lain. aku pun boleh cari suami lain yang lebih hargai aku. Aku hanya minta suami faham aku tapi asyik aku mengalah apapun. Aku tak nak jadi isteri derhaka tapi dalam masa sama aku nak suami yang ambl berat hal aku. Bila la suami nak sedar. banyak sangat cabaran kawin dengan duda. dulu aku dengar je orang cakap gitu tapi sekarang aku dah faham. Dengan bekas isteri dia ganggu, anak2 lagi. kuatakah aku? mujur aku dah ada rumah, banyak berdikari sndri. aku 30 an suami 40 an. aku kahwin untuk bahagia. adakah ini harga pengorbanan untuk bahagia?.

Sumber:KRT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *